poniedziałek, 6 maja 2013

Kurczak przypadkowy z truskawkami :-)


Jak wiadomo przypadki chodzą po ludziach. Do mnie też pewnego razu (a właściwie obiadu) ów przypadek zawitał. Wiecie jak to jest nie mieć pustą lodówkę i brak pomysłu co zjeść? Otwierając lodówkę widziałam tylko pierś z kury, truskawki i rucolę (jak mogłabym jej nie mieć... ;-) ).
A, że bardzo lubię truskawki w sosie balsamicznym i mięso w połączeniu z owocami, jedyne słuszne rozwiązanie nasunęło się samo.
Obiad robiłam 10 min., spontanicznie zrobiłam zdjęcie, a później zamieściłam jej na Rucolowym fanpejżu. Kurczak spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem i otrzymałam wiele próśb o przepis, więc jest. :-)
Proszę Was o zrozumienie, że do Jego przygotowania użyłam gotowego pergaminu z przyprawami, wiem, że nie jest najzdrowszy, ale od czasu do czasu go używam, bo kurczak wychodzi wyjątkowo soczysty i smaczny. :-)
Jedna z osób na fanpejżu (Pani Mario, pozdrawiam :-)), podsuneła mi genialny pomysł, że taki pergamin można samemu wykonać z papieru do pieczenia, a wczesniej zamarynować kurczaka z oliwą i ulubionymi ziołami. Jeszcze nie próbowałam, ale dam znać co mi wyszło z domowego pergaminu. :-)

Przepis:

Pierś z kury
Pergamin z ulubionymi ziołami (nie będę robić kryptoreklamy, ale chyba każdy wie o jaki chodzi :-) )
150g. truskawek (polecam mrożone, mają o wiele lepszy smak, niż te obecnie dostępne)
1 łyżka cukru (lub miodu)
2 łyżki octu balsamicznego
rucola


1)Pierś z kury umyć, oczyścić z błonek i smażyć w pergaminie. (5 min z każdej strony)
2)Truskawki umyć, usunąć szypułki, pokroić w ćwiartki.Na patelnię wlać ocet balsamiczny, miód i truskawki. Smażyć ok. 3-4 min, aż sos zgęstnieje i pokryje truskawki.
3)Rucolę przepłukać, osuszyć i ułożyć na talerzu. Na nią położyć usmażoną, pokrojoną w paski pierś z kurczaka, polać sosem balsamico z truskawkami.

Gotowe. :-)

4 komentarze:

  1. Pycha, codziennie ostatnio jadam sałatki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smaczne kadry <3
    Niech no tylko dorwę się do kuchni i mam nadzieję, że chociaż w połowie uda mi się zrobić coś tak pysznego jak to, bo obstawiam, że smakuje to wybornie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o mamusiu.... pieknie wyglada. Juz wiem co dzis zrobie na obiad! ;) zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Przefanstastyczny blog! :)
    Moim faworytem jak do tej pory jest właśnie kurczak z truskawkami.
    Dodaję do obserwowanych :)

    Dzięki za inspirujące przepisy!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...