wtorek, 21 maja 2013

Chłodnik na bazie kefiru, czyli na zimno, na zdrowo i na dietetycznie. ;-)





Oto i mój letni faworyt! Po długich i bezskutecznych poszukiwaniach przepisu na idealny chłodnik stwierdziłam, że muszę stworzyć go sama. Założyłam, że ma być szybki i łatwy w przygotowaniu, doskonały w smaku oraz wykonany na bazie ulubionych warzyw i kefiru.
Przy okazji kefiru, uważam, że jest genialną alternatywą przekąski, szczególnie kiedy jesteśmy poza domem i nie mamy pod ręką nic innego. Jest łatwo dostępny-można go kupić w każdym sklepie, niedrogi, a jego spożywanie, nawet w biegu nie jest kłopotliwe. Wprowadzamy nowy trend : zamiast kubka z kawą, kubeczek z kefirem.:-)
  Ze względu na mój patriotyzm konsumencki, zawsze kupuję taki…

...ale z pewnością inne są równie dobre. :-)

Wracając do dzisiejszego przepisu, gorąco polecam na upalne dni i nie tylko. :-)

Przepis:
800 g. kefiru ( w praktyce dwa duże opakowania kefiru)
400g. maślanki (w praktyce jedno duże opakowanie maślanki)
Duży pęczek botwinki
2 duże pęczki koperku
2 pęczki rzodkiewki
3 duże ogórki szklarniowe
Ekologiczny koncentrat barszczu czerwonego
3 duże ząbki czosnku
2 jaja (ugotowane na twardo, do podania)
Świeżo mielony pieprz i sól


Warzywa płuczemy pod bieżącą wodą, osuszamy i oczyszczamy z korzonków. Koperek siekamy i wkładamy do garnka. Botwinkę, (a dokładnie jej łodyżki) siekamy i dodajemy do koperku. Ogórki obieramy, ścieramy razem z rzodkiewką na dużych oczkach tarki. Całość przekładamy do garnka. Czosnek obieramy i wyciskamy do całości. Wlewamy kefir i maślankę. Mieszamy. Dodajemy ok. 4 łyżki ekologicznego koncentratu barszczu czerwonego. Doprawiamy świeżo mieloną solą i pieprzem. Podajemy schłodzony wraz z ugotowanymi i pokrojonymi jajkami.


4 komentarze:

  1. tez ostatnio robiłam chłodnik :) na upalne dni cudowny,wgl cudowny:)))
    Przejrzałam całego bloga,super ! :) Będe stale zaglądac:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, Koperek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej jak tu smakowicie .. uwielbiam oglądać blogi kulinarne a u Ciebie jest tak apetycznie ! naprawdę ! Obserwuję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jesień mamy,a u Ciebie jeszcze letnie klimaty :) Gdzie się podziewasz? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...