poniedziałek, 5 listopada 2012

Znowu rucola?! :-) Sałatka z kozim serem, musem jabłkowo-pomarańczowym i prażonym słonecznikiem.


 Mało składników, dużo smaku. To zdanie doskonale obrazuje dzisiejszą sałatkę.Przepis znalazłam w magazynie "Kuchnia" i postanowiłam ją wypróbować. Oryginalną recepturę wzbogaciłam o prażony słonecznik, który moim zdaniem bardzo dobrze tu pasuje i smakuje. :) Bardzo prosta, szybka i nie wymagająca egzotycznych składników. Polecam! :)



Składniki (2 porcje):

300 g. rucoli
1 jabłko
1,5 pomarańczy
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżka cukru
100 g. koziego sera w formie rolady
ziarna słonecznika

Rucolę płuczemy i oszuszamy na papierowych ręcznikach. Przygotowujemy mus.Obieramy jabłko i kroimy w dość drobną kostkę, umieszczamy w niewielkim garnku z grubym dnem i podlewamy odrobiną wody.Dusimy na małym ogniu, aż zmięknie.Następnie dodajemy ocet, cukier i sok wyciśnięty z pomarańczy.Podgrzewamy razem, chwilę pozostawiając odkrytą pokrywkę, aby ocet odparował.
Następnie miksujemy całość. :)


Odstawiamy do wystygnięcia.Prażymy ziarna słopnecznika na gorącej patelni.Roladę z sera koziego kroimy w plastry.Wykładamy rucolę na talerz, skrapiamy musem(3/4 całości), obkładamy plastrami koziego sera i posypujemy prażonym słonecznikiem i na koniec jeszcze raz polewamy całość pozostałą częścią musu.



Smacznego! :)


6 komentarzy:

  1. genialnie to wygląda, w ogóle kozi ser bardzo pasuje do słodkości, za samym w sobie nie przepadam, ale w sałatkach robi dobrze :)
    P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. :) U mnie ser kozi często gości w wytrawnych tartach np. ze szpinakiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna sałatka dla mnie. Trafione w mój gust i moje kubki smakowe :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agata

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże, jaka jesteś piękna!!!! Do telewizji. Natychmiast!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło, dziękuję. :-) Nie ma nic przyjemniejszego niż komplemety, z ust innej kobiety. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...